FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist  Chat Chat  UsergroupsUsergroups  CalendarCalendar RegisterRegister   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

BBC's Pro-Israeli Bias

 
Post new topic   Reply to topic    9/11, 7/7 & the War on Freedom Forum Index -> The Bigger Picture
View previous topic :: View next topic  
Author Message
blackbear
Validated Poster
Validated Poster


Joined: 08 Aug 2006
Posts: 656
Location: up north

PostPosted: Sun Jun 15, 2008 1:00 pm    Post subject: BBC's Pro-Israeli Bias Reply with quote

BBC's Pro-Israeli Bias

June 13, 2008

In its near 86 year history, BBC has a long, unbroken and dubious distinction. Today it's little different from its corporate-run counterparts in America, Britain and throughout the world. In fact, on its tailored for a US BBC America audience, what passes for news matches stride for stride what people here see every day - mind-numbing commercialism, shoddy reporting, pseudo-journalism, celebrity and sports features, and other diverting and distracting non-news that should embarrass correspondents and presenters delivering it. It offends viewers and treats them like mushrooms - well-watered, in the dark, and uninformed about the most important world and national issues affecting their lives and welfare.

That's the idea, of course, and has been since BBC's inception. John Reith was its founder and first general manager. Reassuring the powerful, he set the standard adhered to thereafter: "(You) know (you) can trust us not to be really impartial." BBC never was and never is.

Impartiality has no place on BBC nor does its claim about "honesty, integrity, (and being) free from political influence and commercial pressure." How can it? Its Director-General, Executive Board Chairman, BBC Trust Chairman and senior managers are government-appointed and charged with a singular task - to function as a "propaganda system for elite interests." On all vital issues - war and peace, state and corporate corruption, human rights, social justice, or coverage of the Middle East's longest and most intractable conflict, Westminster and the establishment rest easy. They know BBC is "reliable" - pro-government, pro-business and dismissive of the public trust it disdains. Now more than ever.

This article covers one example among many - BBC's distorted, one-sided support for Israel and its antipathy toward Palestinians. In this respect, it's fully in step with its American and European counterparts - Israeli interests matter; Palestinian ones don't; as long as that holds, conflict resolution is impossible. Therein lies the problem. With its reputation, world reach, and influence, BBC's coverage exacerbates it.

Key BBC Terms In Its Israeli - Palestinian Coverage

In October 2006, Electronic Intifada.net listed BBC's "key terms" in its conflict coverage - to "find a balance" that, in fact, tilts strongly toward Israel. For example:

-- pre-meditated assassinations are called "killings" or occasionally "targeted killings" if Israeli sources say it;......

BBC's Coverage of Gaza Under Siege

BBC reports little about Gaza under siege and the humanitarian crisis it caused. Instead, accounts like its January 2008 one are common. It's headlined "Gaza's rocket threat to Israel" and highlights homemade Qassams "fired by Hamas and other Palestinian militants at Israeli population centres near the Gaza Strip." They've "killed 13 people inside Israel, including three children. In some months, more than 100 launches have been recorded by the Israelis."

No mention is made of Israeli incursions, their frequency, the use of F-16 air-to-surface missiles, their accuracy and destructive power, high-tech battle tanks in civilian neighborhoods, and other sophisticated weapons freely used, including illegal ones. Nor is there mention of hundreds of Palestinian deaths, injuries, inflicted Israeli destruction, and use of Palestinians as human shields. Instead, the Israeli town of Sderot is highlighted because it's "the only large Israeli population centre within the original Qassam's range." BBC describes them in detail to over-hype their destructive potential. In fact, they're crude, inaccurate and limited in range. They hardly compare to Israel's high-tech weapons that when unleashed against a civilian population are devastating.

Later in BBC's report, it admits "Qassams are very primitive missiles and their main effect on Israelis in the area is psychological torment (and that) Israeli casualties have been relatively light." In contrast, Israeli attacks on Palestinians kill and injure many hundreds and inflict immense psychological terror against a civilian population. It's gone on for six decades, shows no signs of ebbing, but BBC won't explain it.

Nor does it report on Gaza under siege, the collective punishment of its people, the humanitarian crisis it caused, and Israel's lawless act that BBC should expose and denounce. Instead it features reports like a May 10 one about a "Gaza mortar attack kill(ing an) Israeli." Israeli air strikes followed, five Hamas members were killed and four others injured. BBC featured an Israeli government spokesperson saying "We hold (Hamas) accountable for today's attack and the murder of civilians." No Palestinian response was aired, and BBC merely ended saying that "The Gaza Strip has been controlled by Hamas since last June when they ousted their rivals from the Fatah movement." No context, no background, no fair and impartial reporting, no truth, and no possible way for viewers to understand.

BBC suggests that Palestinians are responsible for their own condition, that a humanitarian catastrophe is their fault, and that Israel has every right to terrorize and starve them to submission for its own security and self-interest. By BBC's standards, Israel may rightfully lock down 1.5 million people, collectively punish them, continue a repressive occupation, and refuse to negotiate in good faith, or at all. BBC is dismissive. Palestinian suffering is inconsequential, yet consider its outrage from a single Israeli death. It's also contemptuous of Hamas, ignored its months-long unilateral ceasefire, and refuses to report its willingness to recognize Israel in return for a Palestinian state inside pre-1967 borders.

BBC views the conflict from an Israeli perspective. It features government officials to explain it, and reports whatever they say as fact. This turns reality on its head, makes lawless actions justifiable, results in double standard journalism, and lets Palestinians suffer the consequences. Why not and who cares. They're just Arab Muslims in the land of Israel where Jews alone matter and not a hint of even-handed reporting exists. Now more than ever in the conflict's seventh decade, and BBC's reporting exacerbates it.

Stephen Lendman

http://www.uruknet.info/?p=m44841&s1=h1
Back to top
View user's profile Send private message
karlos
Validated Poster
Validated Poster


Joined: 26 Feb 2007
Posts: 2516
Location: london

PostPosted: Sun Jun 15, 2008 3:29 pm    Post subject: Reply with quote

Privatise it.
Simple.

The worst thing about the BBC is not the Zionist / Labour bias
nor by and large the poor programming and the constant self advertising.
The worst thing is that we are all charged £130 each every year and our tax money goes into this black whole as well.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
TonyGosling
Editor
Editor


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 16223
Location: St. Pauls, Bristol, England

PostPosted: Sun Jun 15, 2008 5:53 pm    Post subject: Reply with quote

Then Murdoch can run it

Brilliant

Why didn't I think of that?

Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Worthy


karlos wrote:
Privatise it.

_________________
www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org
www.rethink911.org
www.patriotsquestion911.com
www.actorsandartistsfor911truth.org
www.mediafor911truth.org
www.pilotsfor911truth.org
www.mp911truth.org
www.ae911truth.org
www.rl911truth.org
www.stj911.org
www.v911t.org
www.thisweek.org.uk
www.abolishwar.org.uk
www.elementary.org.uk
www.radio4all.net/index.php/contributor/2149
http://utangente.free.fr/2003/media2003.pdf
"The maintenance of secrets acts like a psychic poison which alienates the possessor from the community" Carl Jung
https://37.220.108.147/members/www.bilderberg.org/phpBB2/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
TonyGosling
Editor
Editor


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 16223
Location: St. Pauls, Bristol, England

PostPosted: Tue Sep 22, 2009 11:37 pm    Post subject: Reply with quote

Dyke in BBC 'conspiracy' claim
By Brian Wheeler
Political reporter, BBC News, Lib Dem conference
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk_politics/8265628.stm

The BBC is part of a "conspiracy" preventing the "radical changes" needed to UK democracy, the corporation's former director general has said.

Greg Dyke told a Lib Dem conference meeting he wanted a commission to look into the "whole political system".

But he said: "I fear it will never happen because I fear the political class will stop it."

The BBC said its political coverage was taken extremely seriously and was highly regarded by the public.

Mr Dyke said major changes he had wanted to make to the BBC's coverage of politics had been blocked.

He told the Liberal Vision fringe meeting about the expenses scandal and how it had changed voters' attitudes: "The evidence that our democracy is failing is overwhelming and yet those with the biggest interest in sustaining the current system - the Westminster village, the media and particularly the political parties, including this one - are the groups most in denial about what is really happening to our democracy."

'Westminster conspiracy'

Mr Dyke, who was forced to stand down as director general in 2004 after the Hutton report into the death of government scientist Dr David Kelly, said there had never been a greater separation between the "political class" and the public.

"I tried and failed to get the problem properly discussed when I was at the BBC and I was stopped, interestingly, by a combination of the politicos on the board of governors, one of whom was married to the man who claimed for cleaning his moat, the cabinet interestingly - the Labour cabinet - who decided to have a meeting, only about what we were trying to discuss, and the political journalists at the BBC.

"Why? Because, collectively, they are all part of the problem. They are part of one Westminster conspiracy. They don't want anything to change. It's not in their interests."

_________________
www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org
www.rethink911.org
www.patriotsquestion911.com
www.actorsandartistsfor911truth.org
www.mediafor911truth.org
www.pilotsfor911truth.org
www.mp911truth.org
www.ae911truth.org
www.rl911truth.org
www.stj911.org
www.v911t.org
www.thisweek.org.uk
www.abolishwar.org.uk
www.elementary.org.uk
www.radio4all.net/index.php/contributor/2149
http://utangente.free.fr/2003/media2003.pdf
"The maintenance of secrets acts like a psychic poison which alienates the possessor from the community" Carl Jung
https://37.220.108.147/members/www.bilderberg.org/phpBB2/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Andrew.
Validated Poster
Validated Poster


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 1518

PostPosted: Wed Sep 23, 2009 12:41 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:


V for Vendetta or J for Justice?

Website: http://jforjustice.co.uk





People confuse what the BBC reports with news.
Stephen Lendman
Date: April 11, 2008


The BBC: Imperial Tool - by Stephen Lendman

At a time of growing public disenchantment with the major media, millions now rely on alternate sources. Many online and print ones are credible. One of the world's most relied on is not - the BBC. It's an imperial tool, as corrupted as its dominant counterparts, been around longer than all of them, now in it for profit, and it's vital that people know who the BBC represents and what it delivers.

It was close but not quite the world's first broadcaster. Other European nations claim the distinction along with KDKA Pittsburgh as the oldest US one. The BBC's web site states: "The British Broadcasting Company Ltd (its original name) was formed in October 1922....and began broadcasting on November 14....By 1925 the BBC could be heard throughout most of the UK. (Its) biggest influence....was its general manager, John Reith (who) envisioned an independent British broadcaster able to educate, inform and entertain the whole nation, free from political interference and commercial pressure."

That's what the BBC says. Here's a different view from Media Lens. It's an independent "UK-based media-watch project....offer(ing) authoritative criticism" reflecting "reality" that's free from the corrupting influence of media corporations and the governments they support.

Its creators and editors (Davids Cromwell and Edwards) ask: "Can the BBC tell the truth....when its senior managers are appointed by the government" and will be fired if they step out of line and become too critical. It notes that nothing "fundamentally changed since the BBC founder Lord Reith wrote the establishment: 'They know they can trust us not to be really impartial.' " He didn't disappoint, nor have his successors like current Director-General and Chairman of the Executive Board Mark Thompson along with Michael Lyons, Chairman, BBC Trust that replaced the Board of Governors on January 1, 2007 and oversees the BBC's operations.

On January 1, 1927, the BBC was granted a Royal Charter, made a state-owned and funded corporation, still pretends to be quasi-autonomous, and changed its name to its present one - The British Broadcasting Corporation. Its first Charter ran for 10 years, succeeding ones were renewed for equal fixed length periods, the BBC is in its ninth Charter period, and is perhaps more dominant, pervasive and corrupted than ever in an age of marketplace everything and space-age technology with which to operate.

It's now the world's largest broadcaster, has about 28,000 UK employees and a vast number of worldwide correspondents and support staff nearly everywhere or close enough to get there for breaking news. It's government-funded from revenues UK residents pay monthly to operate their television receivers - currently around 22 US dollars, and it also has other growing income sources from its worldwide commercial operations supplementing its noncommercial ones at home.

Most important is how the BBC functions, who it serves, and Media Lens' editors explain it best and keep at it with regular updates. They argue that the entire mass media, including the BBC, function as a "propaganda system for elite interests." It's especially true for topics mattering most - war and peace, "vast corporate criminality," US-UK duplicity, and "threats to the very existence of human life." They're systematically "distorted, suppressed, marginalized or ignored" in a decades-long public trust betrayal by an organization claiming "honesty, integrity (is) what the BBC stands for (and it's) free from political influence and commercial pressure."

In fact, the BBC abandoned those notions straight away, and a glaring example came during the 1926 General Strike. Its web site says it stood up against Chancellor of the Exchequer Winston Churchill who "urged the government to take over the BBC, but (general manager) Reith persuaded Prime Minister Stanley Baldwin that this would be against the national interest" it was sworn to serve.

Media Lens forthrightly corrects the record. Reith never embraced the public trust. He used the BBC for propaganda, operated it as a strikebreaker, secretly wrote anti-union speeches for the Tories, and refused to give air time to worker representatives. It got the BBC labeled the "British Falsehood Corporation," and proved from inception it was a reliable business and government partner. It still is, of course, more than ever.

Consider the BBC's role during WW II when it became a de facto government agency, and throughout its existence job applicants have been vetted to be sure what side they're on. Noted UK journalist John Pilger explains that independent-minded ones "were refused the BBC posts (and still are) because they were not considered safe."

Only "reliable" ones reported on the 1982 Falklands war, for example, that Margaret Thatcher staged to boost her low approval rating and improve her reelection chances. Leaked information later showed the BBC's executives ordered news coverage focused "primarily (on) government statements of policy" and to avoid impartiality considered "an unnecessary irritation."

This has been the BBC's practice since inception - steadfastly pro-government and pro-business with UK residents getting no public service back for their automatic monthly billings to turn on their TVs - sort of like force-fed cable TV, whether or not they want it.

Back on the BBC's web site, it recounts its history by decades from the 1920s to the new millennium when post-9/11 controversies surfaced. The BBC only cites one of them rather pathetically. This critique gives examples of its duplicity across the world.

Misreporting on Iraq - Deception over Truth

The controversy the BBC mentioned was the so-called Hutton Inquiry into the death of Ministry of Defense weapons expert Dr. David Kelly. On July 18, 2003, reports were he committed suicide, but they were dubious at best. Here how the BBC explained it: "a bitter row with Government" emerged after a "Today programme suggested that the Government 'sexed up' the case for war with Iraq in a dossier of evidence about weapons of mass destruction in Iraq. (The BBC's governors) backed the report, rejecting (PM) Tony Blair's (demands) for a retraction."

"The row escalated over the following weeks when editorial flaws became evident." Then came Kelly's "suicide." It made daily headlines because he was the source of the BBC report. "The Hutton Inquiry followed, and on January 28, 2004 chairman Gavyn Davies resigned when Lord Hutton's findings were published. The following day the remaining governors accepted the resignation of Director-General Greg Dyke."

True to form, the BBC suppressed the truth, so here's what we know. David Kelly, as an insider, accused authorities of faking a claim of Iraq WMDs that could be unleashed in 45 minutes with devastating effects. He then mysteriously turned up dead (three days after appearing before a televised government committee) to assure he'd tell no more tales with potentially smoking-gun evidence for proof. He apparently had plenty.

What the BBC and the Blair government suppressed, a Kelly Investigation Group (KIG) examined and revealed. Consider these facts:

-- Kelly's death was pronounced suicide without an autopsy;

-- Lord Hutton was aging and never before chaired a public inquiry, let alone one this sensitive making daily headlines;

-- no formal inquest was ordered and was subsumed into the Hutton Inquiry;

-- evidence showed Kelly's body was moved twice;

-- a supposed knife, bottle of water, glasses, and cap reported by later witnesses weren't seen by the first ones who found Kelly;

-- hemorrhaging from a left wrist arterial wound was ruled the cause of death, but there was little blood to substantiate it; other suspicious findings also suggested a thorough independent investigation was warranted.

In fact, evidence became clear that the real agenda was cover-up. Key witnesses weren't called to testify. An anesthesiologist specialist read two KIG accounts (of known facts) about Kelly's death and concluded that "the whole 'suicide' story (was) phony in the extreme....He was clearly murdered." Another surgeon confirmed that Kelly couldn't have died of hemorrhage as reported. It's impossible to bleed to death from that kind of arterial severing.

Three other doctors also examined evidence, commented, and concluded that Kelly didn't commit suicide. The doctors and KIG then wrote an 11 page letter to the Coroner, cited their concerns in detail, and got no response. In a follow-up phone call, the Coroner said that he saw the police report and felt everything was in order.

In the meantime, the Hutton report came out and was leaked a day early to defuse a possible murder angle. Concurrently, the Coroner refused to reopen the investigation, the Hutton Inquiry was bogus, it never proved suicide and, in fact, was commissioned to suppress Blair government lies, whitewash the whole affair, and end it with considerable help from the BBC.

In this instance, things didn't play out as the BBC planned, thanks to correspondent Andrew Gilligan. On May 29, 2003, he delivered what became known as his "6:07 AM dispatch" and said his source (David Kelly) alleged that the government "sexed up" the September dossier with the 45 minute WMD claim knowing it was false. He was immediately reigned in on subsequent accounts, but the damage was done, and Gilligan upped the stakes in a June 1 Mail on Sunday article.

In it, he quoted Kelly blaming Alastair Campbell (Blair government's 1997 - 2003 Director of Communications and Strategy) for embellishing the dossier to provide cause for war against Iraq. The fat was now in the fire with Kelly through Gilligan accusing the Blair government of lying and the BBC having to find an out and get back to business as usual.

It wouldn't be simple with an exposed Campbell diary entry revealing he intended to go after Gilligan and apparently Kelly and do whatever it took to nail them. It all played out for days with Campbell demanding an apology and retraction, the BBC wanting it to go away, Kelly's July death, and other Blair allies defending the government with threats about reviewing the BBC's Charter until it ended predictably and disgracefully.

The BBC cut a deal. Saying they resigned in late January 2004, it fired Gilligan along with Chairman Gavyn Davies and Director-General Greg Dyke. Even they weren't immune to dismissal at a time of an "aberrant" report that later proved true. For the BBC, it was back to business as usual under new management supporting two illegal wars showing no signs of ending or the BBC reporting truthfully about them.

From the start, it championed Tony Blair's "moral case for war," was a complicit cheerleader for it with the rest of the media, and found no fault with Washington and London's blaming Iraq's regime for what it didn't cause or could do nothing to prevent. Instead, round the clock propaganda ignored the facts and barely hinted at western responsibility for the most appalling crimes of war and against humanity that continue every day.

It's the way the BBC reports on everything. Fiction substitutes for fact, news is carefully filtered, wars of aggression are called liberating ones, yet consider what former political editor of tthe BBC Andrew Marr wrote in his 2004 book on British journalism: Those in the trade "are employed to be studiously neutral, expressing little emotion and certainly no opinion; millions of people would say that news is the conveying of fact, and nothing more."

Even worse (and most humiliating) was his on-air 2003 post-Iraq invasion comment that he'd like to erase: "I don't think anybody (can dispute) Tony Blair. He said that they would be able to take Baghdad without a bloodbath, and that in the end the Iraqis would be celebrating. And on both these points he has been proved conclusively right. (Even) his critics (must) acknowledge that tonight he stands as a larger man and a stronger prime minister as a result."

So much for truth and accuracy and a free and impartial BBC. It continues to call a puppet prime minister legitimate; an occupied country liberated; a pillaged free market paradise "democracy;" with millions dead, displaced and immiserated unreported like it never happened.

Supporting Aggression in Afghanistan

The BBC was no better on Afghanistan and considered the war largely over when Kabul fell on November 13, 2001. The bombing continues, but it was yesterday's news, and only Taliban "crimes" matter. Unmentioned was how John Pilger portrayed the country in his newest book "Freedom Next Time." He called it more like a "moonscape" than a functioning nation and likely more abused and long-suffering than any other.

Contrast that description with the BBC's reporting that Afghanistan is now free from "fear, uncertainty and chaos" because the US and UK "act(ed) benignly; (their) humanitarian military assault is beneficial (but those) meddlesome (Taliban) are trying (to) undermin(e) our good work." Unreported is what really lay behind the 9/11 attack and the price Afghans and Iraqis keep paying for it.

The BBC's Disturbing Balkan Wars Reporting

The BBC's shame is endless, and consider how it reported on the 1990s Balkan wars that evoked popular support on the right and left. Slobadon Milosevic was unfairly vilified for the West's destruction of Yugoslavia. Things culminated disgracefully with a 1999 seventy-eight day NATO assault on Serbia. Its pretext was protecting Kosovo's Albanian population, but its real aim was quite different - removing a head of state obstacle to controlling Central Europe, then advancing east to confront a few others.

Milosevic was arrested in April 2001, abducted from his home, shipped off to The Hague, hung out to dry when he got there, then silenced to prevent what he knew from coming out that would explain the conflict's real aim and who the real criminals were.

The war's pretext was a ruse, Kosovo is a Serbian province but in 1999 was stripped away. Ever since, it's been a US-NATO occupied colony, denied its sovereignty, and run by three successive puppet prime ministers with known ties to organized crime and drugs trafficking. It's also home to one of America's largest military bases, Camp Bondsteel, and it's no exaggeration saying the territory is more military base than a functioning political entity.

Then on February 17, 2008, during a special parliamentary session, Kosovo unilaterally declared its independence. It violated international law but got something more important - complicit western backing (outweighing a one-third EU nation block opposition). It also got one-sided support from the BBC. Its reporting took great care to ignore an illegal act, leave unmentioned that Kosovo is part of Serbia, or explain the UN's (1999) Security Council Resolution 1244. It recognizes the "sovereignty and territorial integrity of the Federal Republic of Yugoslavia" and only permits Kosovo's self-government as a Serbian province. No longer with plenty of help from the BBC making it possible.

Targeting Hugo Chavez and Assailing His Democratic Credentials

The BBC misreports everywhere at one time or other, depending on breaking world events and the way power elitists view them. Consider Venezuela and how the BBC reported on Chavez's most dramatic two days in office and events preceding them. Its April 12, 2002 account disdained the truth and headlined "Venezuelan president Hugo Chavez (was) forced to resign by the country's military. (His) three years in power (ended) after a three-day general strike....in which 11 people died....more than 80 others (were) injured," and the BBC suggested Chavez loyalists killed them. It reported "snipers opened fire on a crowd of more than 150,000 (and it) triggered a rebellion by the country's military."

During anti-Chavez demonstrations, "Mr. Chavez appeared on the state-run television denouncing the protest, (then the BBC falsely reported corporate TV channels it called independent ones) were taken off the air by order of the government. (High-ranking) military officers rebell(ed) against Mr. Chavez. (He) finally quit after overnight talks with a delegation of generals at the Miraflores presidential palace."

"[The] BBC's Adam Easton, in Caracas at the time, says there are noisy celebrations on the streets, (and former army general) Guaicaipuro Lameda said Mr. Chavez's administration had been condemned because it began arming citizens' committees (and) these armed groups....fired at opposition protesters."

In another report, the BBC was jubilant in quoting Venezuela's corporate press. They welcomed Chavez's ouster and called him an "autocrat," "incompetent" and a "coward." They accused him of "order(ing) his sharpshooters to open fire on innocent people (and) betray(ing his) country."

The BBC went along without a hint of dissent or a word of the truth, but where was the BBC when a popular uprising and military support restored Chavez to office two days later? It quietly announced a "chastened....Chavez return(ed) to office after the collapse of the interim government....and pledged to make necessary changes." In spite of vilifying him in the coup's run-up, cheerleading it when it happened and calling it a resignation, the BBC put on a brave face. It had to be painful saying: "The UK welcomed Mr. Chavez's return to power, saying that any change of government should be achieved by democratic means."

It's hard imagining Caracas correspondents Greg Morsbach and James Ingham see it that way. Morsbach called the country a "left-wing haven" on the occasion of 100,000 people taking part in the 2006 World Social Forum in the capital. He said the city is "used to staging big events (opposing) 'neo-liberal' economic policies," then couldn't resist taking aim at Chavez. "Five hundred metres away from the (downtown) Hilton," Morsbach noted, "homeless people scavenge in dustbins for what little food they can find." He then quoted a man named Carlos "who spent the last three years sleeping rough on the streets" and felt Bolivarianism did nothing for him.

It's done plenty for Venezuelans but Morsbach won't report it. Under Chavez, social advances have been remarkable and consider two among many. According to Venezuela's National Statistics Institute (INE), the country's poverty rate (before Chavez) in 1997 was 60.94%. It dropped sharply under Bolarvarianism to a low of 45.38% in 2001, rose to 62.09% after the crippling 2002-03 oil management lockout, and then plummeted to a low of around 27% at year end 2007. In addition, unemployment dropped from 15% in 1997 to INE's reported 6.2% in December 2007.

Morsbach also omitted how Chavez is tackling homelessness. He's reducing it with programs like communal housing, drug treatment and providing modest stipends for the needy. His goal - "for there (not) to be a single child in the streets....not a single beggar in the street." It's working through Mission Negra Hipolita that guides the homeless to shelters and rehab centers. They provide medical and psychological care and pay homeless in them a modest amount in return for community service. No mention either compares Venezuela under Chavez to America under George Bush (and likely Britain under anyone) where no homeless programs exist, the problem is increasing, nothing is being done about it, and the topic is taboo in the media.

Instead in a profile by the BBC, Chavez is called "increasingly autocratic, revolutionary (and) combative." He's a man who's "alienated and alarmed the country's traditional political elite, as well as several foreign governments," (and he) court(s) controversy (by) making high-profile visits to Cuba and Iraq" and more. He "allegedly flirt(s) with leftist rebels in Colombia and mak(es) a huge territorial claim on Guyana."

The account then implies Chavez is to blame for "relations with Washington reach(ing) a new low (because he) accused (the Bush administration) of fighting terror with terror" post-9/11, and in a September 2006 UN General Assembly speech called the president "the devil."

Chavez's December 2007 constitutional reform referendum was also covered. It was defeated, the profile suggested controversial elements in it, but omitted explaining its objective - to deepen and broaden Venezuelan democracy, more greatly empower the people, provide them more social services, and make government more accountable to its citizens. Instead, the BBC highlighted White House spokeswoman Dana Perino saying: Venezuelans "spoke their minds, and they voted against the reforms that Hugo Chavez had recommended and I think that bodes well for the country's future and freedom and liberty."

In another piece, Inghram took aim at the country's "whirlwind of nationalisations, and threats to private companies (are) changing Venezuela's economic climate and threaten to widen a tense social divide." It's part of Chavez's "campaign to turn Venezuela into a socialist state" with suggestive innuendoes about what that implies, omitting its achievements, and reporting nothing about how business in the country is booming or that Chavez's approach is pragmatic.

Instead, Inghram cites his critics saying "his plan is all about power" (and) bring(ing) no benefit to the nation" in lieu of letting business run it as their private fiefdom. It's how they've always done it, Venezuelans were deeply impoverished as a result, and the BBC loves taking aim at a leader who wants to change things for the better and is succeeding.

It refers to his "stepp(ing) up his radical revolution since being re-elected in December 2006." Venezuela is "very divided" and its president "far too powerful (and) can rule by decree" - with no explanation of Venezuela's Enabling Law, his limited authority under it, its expiration after 18 months, and that Venezuela's (pre-Bolivarian) 1961 constitution gave comparable powers to four of the country's past presidents.

The BBC further assailed Chavez's refusal to review one of RCTV's operating licenses and accused him of limiting free expression. Unreported was the broadcaster's tainted record, its lack of ethics or professional standards, and its lawless behavior. Specifically omitted was its leading role in instigating and supporting the aborted April 2002 coup and its subsequent complicity in the 2002-03 oil-management lockout and multi-billion dollar sabotage against state oil company PDVSA.

Despite it, RCTV got a minor slap on the wrist, lost only its VHF license, and it still operates freely on Venezuelan cable and satellite. Yet, if an American broadcaster was as lawless, it would be banned from operating, and its management (under US law) could be prosecuted for sedition or treason for instigating and aiding a coup d'etat against a sitting president. The BBC ignored RCTV's offense, assailed Hugo Chavez unjustifiably, and reported in its usual deferential to power way.

It falsely stated RCTV's license wasn't renewed because "it supported opposition candidates (and said) hundreds of thousands of people took to the streets in Caracas....some to celebrate, others to protest." Unexplained was that pro-government supporters way outnumbered opponents, it's the same every time, and they gather spontaneously for every public Chavez address. Also ignored is that opposition demonstrations are usually small and staged-for-media events so the BBC and anti-Chavistas in the press can call them huge and a sign Chavez's support is waning. As the BBC put it this time: The situation "highlight(s), once again, how deeply divided Venezuela is" under its "controversial" president - who's popular support is so considerable the BBC won't report it.

The BBC's War Against Mugabe

On April 4, The New York Times correspondent Michael Wines wrote what the BBC often reports: "New Signs of Mugabe Crackdown in Zimbabwe." It highlighted "police raids....against the main opposition party, foreign journalists (and) rais(ed) the specter of a broad crackdown (to keep) the country's imperiled leaders in power."

Below is what the BBC reported the same day in one of its continuing inflammatory accounts in the wake of Zimbabwe's March 29 presidential and parliamentary elections. It pitted the country's African National Union - Patriotic Front (ZANU-PF) President Robert Mugage against two opponents - the misnamed Movement for Democratic Change's (MDC) Morgan Tsvangirai (a western recruited stooge) and independent candidate Simba Makoni.

In its role as an unabashed Tsvangirai cheerleader, the BBC headlined: "Mugabe's ZANU-PF prepares for battle" after its parliamentary defeat - MDC winning 99 seats; ZANU-PF 97 (including an uncontested one); a breakaway MDC faction 10 seats and an independent, one, in Zimbabwe's 210 constituencies with only 206 seats being contested; ZANU didn't contest one seat, and three MDC candidates died in the run-up to the poll.

Results for the 60 (largely ceremonial) Senate seats were announced April 5 with ZANU-PF winning 30 and the combined opposition gaining the same number. In addition, ZANU-PF announced 16 parliamentary seats are being contested and ordered recounts for them that could change the electoral balance. Mugabe is also challenging the presidential tally, asked the Zimbabwe Electoral Commission (ZEC) to delay releasing it and wants it retabulated because of what he calls "errors and miscalculations."

MDC officials called the move illegal, the BBC seems eager to agree, and then went on the attack the way it always does against independent black republics. It can't tolerate them, but it's especially hostile to Zimbabwe. It's the former Rhodesia that British-born South African businessman, politician and De Beers chief Cecil Rhodes founded shortly after Britain invaded in 1893 and conquered Matabeleland. UK soldiers and volunteers were given 6000 (stolen) acres of land and within a year controlled the area's 10,000 most fertile square miles through a white supremacist land grab. They went further as well, confiscated cattle, and coerced the native Ndebele people into forced labor. Brits also exploited the Shonas, they rebelled, and a year later were crushed at the cost of 8000 African lives.

Decades of exploitation followed, a 1961 constitution was drafted to keep whites in power, Rhodesia declared its independence in 1965, but Britain intervened to protect white privilege. UN sanctions and guerrilla war followed, Southern Rhodesia declared itself a republic in 1970, then became the independent nation of Zimbabwe (the former Southern Rhodesia, then just Rhodesia in 1964) in April 1980 after 1979 elections created independent Zimbabwe Rhodesia.

Robert Mugabe was elected president, won overwhelmingly, remained the country's leader for 28 years, and at age 84 ran again for another term on March 29. He's called outspoken, controversial, and polarizing but for millions in Zimbabwe (and in Africa) he's a hero of his nation's liberation struggle against white supremacist rule.

America, Britain and other colonial powers, however, don't view him that way, and therein lies today's conflict. A racist UK can't tolerate an independent black republic and uses its state-owned BBC to vilify Mugabe and target him for regime change in a pattern all too familiar.

In a close March 29 election, vote-rigging is suspected, results days later weren't announced, and the BBC accused ZANU-PF of knowing and concealing them as well as governing dictatorially. With no official totals, it stated "Mugabe....failed to pass the 50% barrier needed to avoid a second-round run-off." It's now been announced, by law must be held within 21 days of March 29 (by or before April 19), but AP reports "diplomats in Harare (the capital) and at the UN said Mugabe (wants) a 90 day delay to give security forces time to clamp down."

The BBC expects trouble, appears trying to incite it, and denounces Mugabe loyalists as hard-line, militant and known for their violence. In battle mode, correspondent Grant Ferret from Johannesburg (the BBC's banned from Zimbabwe because of its anti-Mugabe reporting) states: "Intimidation is....likely to be part of the second round. Offices used by the opposition were ransacked on Thursday night (April 3) (and) two foreign nationals (were) detained (for) violating the country's media laws." An NGO worker "promoting democracy" was also detained.

Correspondent Ian Pannell joins the assault. He stresses a crumbling economy, out-of-control inflation, people unable to cope and talking everywhere about "a struggle to make ends meet." They "spend hours queuing at the bank or waiting in line at a bakery where lines stretch around the corners. Many shops have as many empty shelves as full ones," Zimbabweans are suffering, and "80% of the workforce" has no regular job. People survive anyway they can, there's "a thriving black market," overseas remittances help, but "fields (are) without crops, shops without goods, petrol stations....low or empty, women at the side of the road begging for food, traders desperate for customers and hard currency."

There's no denying Zimbabwe is under duress, but the BBC won't explain why. It never reported that ever since Mugabe's ZANU-PF ended white supremacist rule, he's been vilified for being independent, redistributing white-owned farms, mostly (but not entirely) staying out of the IMF's clutches, and waging a valiant struggle to prevent a return to an exploited past.

Doing it hasn't been easy, however. It's meant getting little or no outside aid, bending the rules, restraining civil liberties, banning hostile journalism like the BBC's, but up to now (most often) holding reasonably free and fair elections and winning every time. Despite Zimbabwe's problems, Mugabe's popular support has been strong, especially from the country's war veterans who didn't fight for freedom to hand it back to new colonial masters.

But it looks like that's where Zimbabwe is heading. The March 29 election showed weakness. The opposition made it close and forced a runoff (unless a retabulated count shows otherwise). It controls the parliament (barring a retallied change) and has strong western support that smells blood. Behind the scenes, regime change is planned and this time may succeed. An 84 year old Mugabe's time may be passing - if not now, soon.

Zimbabwe's economy has collapsed, drought problems have been severe, food and fuel shortages are acute, 83% of the population lives on less than $2 a day, half the people are malnourished, more than 10% of children die before age five, and the country's HIV/AIDS rate is the fourth highest in the world. In addition, average life expectancy plunged to 37.3 years, inflation is out of control, conditions are disastrous, and it was mostly engineered by 2002 western-imposed sanctions.

Fifteen EU member states and Australia support them plus America after passage of the Zimbabwe Democracy and Economic Recovery Act of 2001 (ZIDERA). Its effect has been devastating on an already weakened economy. It cut off the country's access to foreign capital and credit, denied its efforts to reschedule debt, froze financial and other assets of ZANU-PF officials and companies linked to them, and effectively brought the economy to its knees.

ZIDERA states that economic and other sanctions will be enforced until the US president certifies that the "rule of law has been restored in Zimbabwe, including respect for ownership and title to property....and an end to lawlessness." Unmentioned is the Act's real purpose - restoring white supremacist rule, exploiting the black majority and doing to Zimbabwe what's happening throughout Africa and in nearly all other developing states.

If Mugabe goes, the IMF can swoop in with a promised $2 billion (renewable) aid package for a new MDC government with the usual strings attached - sweeping structural adjustments, privatizing everything, ending social services, mandating mass layoffs, crushing small local businesses, escalating poverty, and returning the country to its colonial past under new millennium management under a black stooge of a president to make it all look legitimate.

The BBC has a role in this, and it's been at it for decades. It's waged a multi-year anti-Mugabe jihad and seems now to be going for broke. For days, broadcasts practically scream regime change. Reports are inflammatory, visibly one-sided, with correspondents saying (MDC's) Tsvangirai won, election results are being withheld, no runoff is necessary, and when it's held Mugabe will use violence to retain power.

On April 5, the BBC quoted Tsvangirai accusing Mugabe of "preparing to go to war against the country's people (and) deploying troops and armed militias to intimidate voters ahead of a possible runoff....thousands of army recruits are being recruited, militants are being rehabilitated and some few claiming to be war veterans are already on the warpath."

Tsvangirai wants the courts to force officials to release the results, Zimbabwe's High Court is hearing MDC's petition, but earlier it was claimed "armed police prevented MDC lawyers" from petitioning the Court to get them. The BBC quoted one of them saying "police had threatened to shoot them," then quoted Tsvangirai again saying Zimbabwe's central bank was printing money for bribes and government-financed violence and intimidation campaigns.

The BBC also suggests that international intervention is needed "to prevent violence if a second round is held (because) violence and intimidation (have) been characteristic of past (Zimbabwe) elections." It quotes another MDC spokesman saying ZANU-PF will "use a runoff to exact revenge....it's a strategy for retribution."

Its correspondent Peter Biles reports "the ruling party remains divided....many (want) a change of leadership, and believe under Mr. Mugabe, Zimbabwe has no future." The BBC hammers at this daily in a full-court press to force out Mugabe either willingly or with outside intervention, and now is the time.

A broadcaster is supposed to be neutral, fair and balanced and the BBC states "Honesty and integrity (is) what (it) stands for." The BBC is dedicated to "educate (and) inform, free from political interference and commercial pressure."

The US-based Society of Professional Journalists states in its Preamble that it's the "duty of the journalist (to seek) truth and provid(e) a fair and comprehensive account of events and issues. (They must) strive to serve the public with thoroughness and honesty. Professional integrity is the cornerstone of a journalist's credibility....Seek truth and report it....honestly, fairly, courageously."

In serving power against the public interest for 86 years, the BBC fails on all counts.


---------------------------------------------------------------------- ----------

Sick of being lied to by the propaganda machinery, robbed by the head of state and her functionaries, including the Inland Revenue?

Want to fight back and put an end to this incessant legislated theft from your pocket?

Please click here to go to the J for Justice main page to find out more.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
TonyGosling
Editor
Editor


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 16223
Location: St. Pauls, Bristol, England

PostPosted: Mon Oct 05, 2009 5:26 pm    Post subject: Reply with quote

from Dr Judith Brown

This is the result of my long standing complaint against the BBC Newsround website, "Guide to Israel and the Palestinian territories", which is designed to give children insight into the Middle East conflict. I knew that because the BBC guide contained inaccuracies, perseverence was bound to get a positive result in the end.

To get this far was very complex - and the BBC process of dealing with my complaint appeared to create delay and obstruction - but although it took some 9 months and much perseverence, the website was eventually improved - but note, the BBC agreed to review the website in a manner that meant that the changes did not appear to be as a direct result of my complaint, or a 'win' by the pro-Arab lobby. However, the fact is that we forced an eventual response, and I hope it gives encouragement to others who see injustice in the media, but I really stress that you need to persevere in order to get heard. The account below is as it appears on the Arab Media Watch website, www.arabmediawatch.com

Result of complaint against BBC by AMW adviser

After a very long complaint process (which was initially not upheld) and the subsequent appeal against the refusal of the BBC to correct its Newsround "Guide to Israel and the Palestinian Territories," in July 2009 Arab Media Watch adviser Dr Judith Brown was informed that while considering its response to her complaint, the BBC had decided to review the Newsround website. She thus withdrew her complaint whilst awaiting the outcome of the review.

The BBC now has a new website, and has taken action on most of the points Dr Brown made. The section headings on the website have been extensively changed, some sections have been left out, and new ones added. The Newsround website still does not fully expose the reality of Israeli colonisation and occupation, but the descriptions are now far more accurate and fairer to Palestinians. See:

http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/newsid_1600000/newsid_1602700/160274 8.stm

Below, Dr Brown lists a summary of the BBC reactions to the points she raised with them.

Unfair descriptions of Palestinians, linking them to violence (57% of words used describe violent actions). This compared to the description of Israelis, who were not linked to violence (0% words used to describe violent actions).

Action taken by BBC: Removed both descriptions of Palestinians and Israelis from Newsround website.

It was misleading to say that Palestinians call their land of origin Palestine, which made it appear as a perception of Palestinians, when in fact the land of their origin was called Palestine by the UN, most governments, Jews etc.

Action taken by BBC: In a new section entitled "How was Israel created," the land of origin of Palestinians is now called Palestine.

It was misleading to say that the land was "given" to Israelis, when it was in fact "taken" from Palestinians.

Action taken by the BBC: The site now clearly identifies the Palestinians as the original inhabitants of the land, and the Jews as recent immigrants from Europe and Russia. The site shows a more accurate description of the dispossession of Palestinians from their land, and more accurately reflects the actions of the international community when Israel was created.

However, to an extent this is still misleading as it does not reveal the reckless lack of international concern for the Palestinians' civil and political rights at that time, which remains at the root of the conflict today.

It was misleading to say that the intifada was the start of fighting, when it was a spontaneous uprising against occupation.

Action taken by the BBC: The intifada is now not mentioned, but there is a new section entitled "Fighting between Israelis and Palestinians." The inequalities of power are still not clearly identified in this section, and Palestinians still appear to be the people who started the armed uprisings against Israelis and Jews due to 'frustration' caused by lack of statehood.

However, this section does now state that far more Palestinians have died in the conflict than Israelis. Overall, it is more balanced than the earlier descriptions.

It was misleading to say that Hamas have refused to talk to the West.

Action taken by the BBC: This has been changed to say that countries such as the UK and US will not talk to Hamas.

It was misleading to state that Hamas wanted to take over the whole of Israel, the West Bank and Gaza, when Hamas officials have for a decade and a half stated it would renounce violence and accept a two-state solution and the State of Israel provided it returned to 1967 borders.

Action taken by the BBC: The Hamas position is now shown to be more flexible, and more accurately reflects recent viewpoints of Hamas officials.

It was misleading to say that Hamas is violent and Fatah is not, when both organisations have moderate and militant elements.

Action taken by the BBC: The description of both groups is now more nuanced, and more accurately reflects their position. Hamas is no longer referred to as a terrorist organisation.

The number of deaths resulting from the recent Israeli assault on Gaza was misleadingly under-reported.

Action taken by the BBC: The number of deaths has been totally omitted, although the website does say that many ordinary people were killed in the offensive.

It was misleading to say that Gaza and the West Bank are under Palestinian Authority control, when this is impossible while living under occupation.

Action taken by BBC: The section now states that the PA was created to govern, rather than saying it governs; although still not reflecting that the occupier inevitably governs in occupied territory.

The Gaza embargo is not mentioned.

Action taken by the BBC: There is now a description of the embargo on Gaza, although it is brief and somewhat sanitised.

Although the previous Newsround website did mention settlement activity, it did not describe what it is like living under occupation, describing it in terms that made occupation look like an inconvenience.

Action taken by the BBC: Under the section on the occupied territories, they have added the words: "Human rights groups have recorded widespread abuses by Israeli soldiers on Palestinians."

The illegality of the barrier was not mentioned.

The ruling by the International Court of Justice is still ignored by the BBC, and it is still not described as illegal, but the UN has been added to the list that "thinks that the barrier is not a good idea."

_________________
www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org
www.rethink911.org
www.patriotsquestion911.com
www.actorsandartistsfor911truth.org
www.mediafor911truth.org
www.pilotsfor911truth.org
www.mp911truth.org
www.ae911truth.org
www.rl911truth.org
www.stj911.org
www.v911t.org
www.thisweek.org.uk
www.abolishwar.org.uk
www.elementary.org.uk
www.radio4all.net/index.php/contributor/2149
http://utangente.free.fr/2003/media2003.pdf
"The maintenance of secrets acts like a psychic poison which alienates the possessor from the community" Carl Jung
https://37.220.108.147/members/www.bilderberg.org/phpBB2/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
TonyGosling
Editor
Editor


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 16223
Location: St. Pauls, Bristol, England

PostPosted: Thu Aug 04, 2011 6:58 pm    Post subject: Reply with quote

Documentary: “Bias at the BBC?”

Press-TV has just broadcast an outstanding documentary on how the BBC reports on Palestine. It includes coverage of recent issues including the attack on Gaza, the BBC ban on the DEC appeal, the “Death on the Med” Panorama program about the Mavi Marmara, and censoring the words “Free Palestine” from radio songs.
It includes powerful interviews with John Pilger, Tony Benn, Jeremy Corbyn and Jodie McIntyre. The documentary is based on the recent report from the Glasgow University Media Unit and the campaign work done by Amena Saleem of PSC.
You won’t want to miss this. Catch it on YouTube:-

Part One http://www.youtube.com/watch?v=CBeKgl5jsQE

Link


Part Two http://www.youtube.com/watch?v=CwEO3aWm7FM

Link


You’ll also be interested in http://www.middleeastmonitor.org.uk/news/europe/2623-bbc-rules-on-news night-complaint

which covers PSC's successful complaint against Newsnight for failing to challenge Labour Friend of Israel's Louise Ellman.

_________________
www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org
www.rethink911.org
www.patriotsquestion911.com
www.actorsandartistsfor911truth.org
www.mediafor911truth.org
www.pilotsfor911truth.org
www.mp911truth.org
www.ae911truth.org
www.rl911truth.org
www.stj911.org
www.v911t.org
www.thisweek.org.uk
www.abolishwar.org.uk
www.elementary.org.uk
www.radio4all.net/index.php/contributor/2149
http://utangente.free.fr/2003/media2003.pdf
"The maintenance of secrets acts like a psychic poison which alienates the possessor from the community" Carl Jung
https://37.220.108.147/members/www.bilderberg.org/phpBB2/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
TonyGosling
Editor
Editor


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 16223
Location: St. Pauls, Bristol, England

PostPosted: Sat Feb 16, 2013 11:09 pm    Post subject: Reply with quote

Arch-Zionist Imp gets top BBC strategy job
http://www.redressonline.com/2013/02/arch-zionist-gets-top-bbc-strateg y-job/
By Nureddin Sabir February 16, 2013 Editor, Redress Information & Analysis
The incoming director-general of the BBC, Tony Hall, has put a notorious Zionist apologist, James Purnell, in charge of strategy at the corporation.



Mr Hall is due to take up his job as BBC boss on 2 April. He replaces George Entwistle, who resigned last November following the controversy over a report broadcast on BBC television’s “Newsnight” programme which falsely implicated Tory financier Lord McAlpine in the North Wales child abuse scandal.
James Purnell, currently a senior producer at programme makers Rare Day and adviser to business consultants BCG, served as secretary of state for culture in Gordon Brown’s Labour government.
In his new post at the BBC, he will be in charge of the corporation’s policy, strategy, digital services, public affairs, communications, marketing and audience research – in other words, pretty much everything that matters in the BBC.
That is why anyone who cares about fair and objective reporting of the Palestinian-Israeli conflict should be gravely concerned, for Mr Purnell has a rock-solid record as a stooge of Israel.

Israel lobby background
From 2002 to 2004 James Purnell served as chairman of Labour Friends of Israel – heading a Zionist lobby group, it would seem, is a prerequisite for high office in Britain.
In December 2002 he paid a week-long visit to Israel, courtesy of Labour Friends of Israel. Upon his return to Britain he embarked upon an Israeli propaganda campaign aimed at persuading the British public that black is white and white is black – i.e. that the Palestinian victims of the Israeli occupation are in fact the aggressors and that the Israeli occupiers, colonizers and oppressors of the Palestinians are, perversely, the innocent victims of the Palestinians.
Here is an example, published in the Guardian newspaper, in which he describes the apartheid wall almost as an angelic act of peace and benevolence:
From Britain, the wall looks like a land grab by the Israeli right – but from inside Israel (from the green line), it looks like a doveish move, which recognizes the legitimacy of two states, and seeks a less bloody way of controlling terrorism.
Mr Purnell is also on record describing critics of Israel as closet anti-Semites. In a letter published in Prospect magazine in December 2004, he said:
… As the (non-Jewish) chairman of Labour Friends of Israel for the last two years, I have been shocked by the occasional demonization of Israel that I’ve encountered. Israel’s government makes mistakes. So do the leaders of the Palestinians. But some people are trying to turn Israel into a global villain, the new pariah regime to take the place of apartheid-era South Africa.
I find it hard to reconcile that image to the reality on the ground – Israel is a democracy, suffering terrorist attacks, surrounded by countries that don’t recognize its existence, the victim of well-funded terrorist organizations that preach anti-Semitic hate. The Palestinians deserve a viable state, and are suffering real poverty and hardship. There is suffering on both sides-neither can solve this problem without the other.
So when some people talk as if Israel is entirely to blame, I ask why. The only answer I can find is that there is something deep in our cultural memory that makes us disposed to blame Jews. That tendency was put in its box by the holocaust. But today it re-emerges-occasionally, but persistently. I would call it passive, or unexamined, anti-Semitism.
Readers will find Mr Purnell’s equating of Palestinian and Israeli suffering bizarre and offensive, to put it politely. As Stuart Littlewood points out:
For the benefit of those who prattle about terror killings, here is the score. In the 12 years since the first Intifada (September 2000) up to the end of September 2012 Israel killed 6,550 Palestinians in their homeland. Of these, 1,335 were children. Over the same period Palestinians killed 590 Israelis in their homeland, including 85 children. This is a kill-ratio of 11 to 1. When it comes to children the Israelis are even more proficient, achieving a kill-ratio of nearly 16 to 1.
These figures, which come from the Israeli human rights organization B’Tselem, don’t even take account of the slaughter perpetrated by Israel during its terror attacks on Gaza in November 2012.

Continuing BBC bias
The BBC’s history of bias towards Israel is well documented, and the reasons for this bias have long been the subject of serious academic studies, the best known of which is Greg Philo’s and Mike Berry’s More Bad News from Israel. In fact, an independent report commissioned by the BBC’s own governing body concluded in 2006 that BBC coverage of the Israeli-Palestinian conflict “does not consistently constitute a full and fair account of the conflict but rather, in important respects, presents an incomplete and in that sense misleading picture”.
The appointment of arch-Zionist James Purnell to the BBC’s top policy and strategy job will make sure that it stays that way.

_________________
www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org
www.rethink911.org
www.patriotsquestion911.com
www.actorsandartistsfor911truth.org
www.mediafor911truth.org
www.pilotsfor911truth.org
www.mp911truth.org
www.ae911truth.org
www.rl911truth.org
www.stj911.org
www.v911t.org
www.thisweek.org.uk
www.abolishwar.org.uk
www.elementary.org.uk
www.radio4all.net/index.php/contributor/2149
http://utangente.free.fr/2003/media2003.pdf
"The maintenance of secrets acts like a psychic poison which alienates the possessor from the community" Carl Jung
https://37.220.108.147/members/www.bilderberg.org/phpBB2/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
TonyGosling
Editor
Editor


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 16223
Location: St. Pauls, Bristol, England

PostPosted: Fri May 31, 2013 9:44 pm    Post subject: Reply with quote

Former BBC DG John Birt on board of EUTELSAT bans Press TV

Want a war in the Middle East? EUTELSAT seem to. Censoring valid if dissident voices
http://www.presstv.ir/detail/2013/05/31/306383/press-tv-signals-jammed -on-nilesat/

...or maybe a 'technical error'?
Praps not... Check out EUTELSAT's directors!

Directors foster vigilant governance, best practice, a culture of risk management and respect for meeting commitments.
http://www.eutelsat.com/en/group/company-structure/board-directors.htm l
Jean-Martin Folz*, non-executive Chairman of the Board
Michel de Rosen, CEO, Eutelsat Communications
Miriem Bensalah Chaqroun*
Lord Birt*, Vice Chairman of the Board
Jean-Paul Brillaud
Fonds Stratégique d'Investissement (FSI) represented by Thomas Devedjian
Bertrand Mabille
Ross McInnes*
Elisabetta Oliveri*
Carole Piwnica*

* Independent Directors
Observer: Christian Roisse, Executive Secretary of EUTELSAT IGO


France’s Eutelsat jams Iran Press TV channel
The broadcast of Iran’s English-language news channel, Press TV, has been interrupted by France’s Eutelsat since May 30, 2013.
Fri May 31, 2013 8:45AM GMT
http://www.presstv.ir/detail/2013/05/31/306383/press-tv-signals-jammed -on-nilesat/
In recent months, Eutelsat’s Israeli-French CEO Michel de Rosen has stepped up his restrictive campaign by appealing to major satellite providers in Europe and Asia to silence Iranian media."
France’s Eutelsat has stepped up its war against free speech by jamming the broadcast of Iran's 24-hour English-language news channel, Press TV, since Thursday.
This is not the first time that Iranian media have been interrupted.
In recent months, Eutelsat’s Israeli-French CEO Michel de Rosen has stepped up his restrictive campaign by appealing to major satellite providers in Europe and Asia to silence Iranian media.
As a result, Eutelsat and Intelsat often jam or remove Iranian satellite channels, citing a wider interpretation of European Union (EU) regulations as the reason behind their move.
The bloc, however, has denied the claims by the satellite companies.
In a controversial move, Eutelsat had previously ordered Hispasat in Spain to stop broadcasting the Spanish-language Hispan TV as well as Press TV in Spain and Latin America.
Eutelsat attacks have not been limited to Press TV and Iran’s Arabic-language news channel, al-Alam, which are both networks with political and social programming. The European satellite provider has also attempted to prevent the broadcast of cultural and intellectual Iranian networks such as al-Kawthar and iFilm which broadcast dubbed Iranian films and TV series as well as Arabic-subbed shows.
The campaign against Iranian media outlets has revealed the true face of the West, which preaches respect for human rights and free speech but practices the opposite.
SF/SS

_________________
www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org
www.rethink911.org
www.patriotsquestion911.com
www.actorsandartistsfor911truth.org
www.mediafor911truth.org
www.pilotsfor911truth.org
www.mp911truth.org
www.ae911truth.org
www.rl911truth.org
www.stj911.org
www.v911t.org
www.thisweek.org.uk
www.abolishwar.org.uk
www.elementary.org.uk
www.radio4all.net/index.php/contributor/2149
http://utangente.free.fr/2003/media2003.pdf
"The maintenance of secrets acts like a psychic poison which alienates the possessor from the community" Carl Jung
https://37.220.108.147/members/www.bilderberg.org/phpBB2/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    9/11, 7/7 & the War on Freedom Forum Index -> The Bigger Picture All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group